29.11.09

I See Hard People...


Her sektörün özellikle de reklam sektörünün dahi çocuğu olmak çok zor bir iştir. "All Star" kavramı naif ülkemize girdiğinden beri, bu kulvarda at sürmek için çırpınan nice yiğitler ani parlamalarla çıkıp yine ani sönmelerle silinmiştir, kimbilir? Şahsen ben bilemem. Taş çatırdasa 3,5 yıldır bu alan içinde adam olmaya çalışmaktayım. Ama gördüklerimden kelli işin özüne bakacak olursak bu sıfata girmek zor değil: Birazcık çakal olan ve kendini pazarlamayı bilen her babayiğido bunu yapabilir. Gereken malzemeleri blogun ilerleyen yazılarında vereceğiz.
Yaratıcılık diyorlar ya hani, en çok korktuğum şey bu benim. Şöyle ki, devamlı herkese zikrettiğim, uzun zamandır tek bir ajans gözümde parıl parıl parıldamakta: Youth Republic. Geçenlerde 2007 yılında youtube a koydukları "kreatif iş ilanı"nı izledim. Ve işin açıkçası korktum. Tamam bu tip şeyler güzel ve insanı "ah o ajansta ben de olsaydım, açık projelerde yol alsaydım" şarkılarına gark ediyor. Fakat beni inanılmaz derecede de ürkütüyor. İnsanların o beklentileri bende delice bir psikolojik baskı yaratmakta. Kendimi cinli demonlı thriller katharsisleri içinde hissediyorum. O "ilk gün insanı olmak" gibi bir şey bu işte. Yani tamam çok güzel, insanların beklentileri normal, bu iş ilanı fikreti de muazzam ama ortada insan psikolojisi diye bir mevzuat var. Hiç mi bu düşünülmez? İzleyen kişinin "eeğğööheeeğaaaa başaramiğğcaaam!" diyerek videoyu kapatması ve başvuracağı varsada vuramayışı düşünülmez.
Ben korkuyorum bunları izleyince. Belki ben manyağım ama bir çok şahsiyetin de bu şekilde düşündüğüne inanıyorum. Sonuçta yuvarlak masa şövalyesi değilim. Toplantılarda didik didik incelenmekten haz etmiyorum. Ağlayasım geliyor. Manyaklar gibi konuşan biri olarak kekeliyorum bile... Hiç hoş olmuyor.
Kısacası bu tip şeylerde lütfen insan psikolojisini de göz önüne alınız sevgili ve sayın yetkililer. Tamam cesaret vs. vs. diyeceksiniz ama herkes annesinin karnından Kara Murat olarak çıkamıyor. Bu tip durumlarda Mario ile mücadelesinde yenik düşen zavallı kızımız gibi hissediyorum kendimi. İşin kötüsü besmele çeksen bile işe yaramıyor. Zor oluyor, çok zor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder